Vezetői együttműködés

  • Célcsoport
    Közép- és felsővezetői csapatok
  • Időtartam
    1-2 nap
  • Résztvevők száma
    6-8 fő
Kapcsolatfelvétel
  1. Mindenki végzi a dolgát, mégsem csapatként működik a cég?

  2. Nyílt vagy rejtett ellentétek vannak a csapat tagjai között, így nem húznak egy irányba?

  3. Önszerveződés helyett felülről kell létrehozni csapatokat?

Gyakran dolgozom olyan vezetői csapatokkal, melyek kiváló képességű egyénekből állnak, mégsem csapatként működnek. Ez sokszor abban nyilvánul meg, hogy a megbeszéléseken nincsenek heves viták még a cég jövőjét jelentősen befolyásoló döntési helyzetekben sem. A felszínen látszólag teljes a harmónia. Azonban a vezetői megbeszéléseken meghozott döntések gyakran nem érnek el a cég összes dolgozójához, úgy tűnik, mintha nem megfelelően adnák őket át a vezetők a saját embereiknek. Mi okozza ezt az elakadást? A csúcsvezető úgy érezheti, mintha csak neki lenne igazán fontos a cég, neki kell egyedül őrködnie a közösen meghatározott értékek betartásán.

Évek óta dolgozom vezetői csapatokkal és azt tapasztaltam, hogy rövid időn belül is jelentős fejlődést lehet elérni a kommunikáció hatékonyabbá tételével. Fontos, hogy a csapat tagjai bátran felvállalják a konfliktusokat egymással, ütköztessék az érveket, kiálljanak a saját véleményükért akkor is, ha az népszerűtlen a többség számára.

A workshop célja, hogy elinduljon a kommunikáció a csapaton belül, el tudják mondani egymásnak a tagok az egymással kapcsolatos észrevételeiket, így hatékonyabban tudjanak együtt dolgozni a céges célok elérése érdekében.

Patrick Lencioni modelljét alkalmazva elemezzük a csapattal, hol lehetnek a sikeres együttműködés akadályai. Az öt fázis, melyet érintünk a munkánk során: a bizalom hiánya, félelem a konfliktusoktól, az elkötelezettség hiánya, a számonkérés kerülése és az eredmények hanyagolása. Gyakran egy színészt is bevonok a folyamatba, például a konfliktushelyzetek feloldását lehet vele gyakorolni. utána pedig közösen elemezzük a látottakat. Világossá válnak azok a tényezők, melyek a leginkább befolyásolhatják két ember közt a kommunikáció sikerét, gátját képezhetik az együttműködésnek.